blog kupi zdaj

Kaj storiti, da bo imela hoja učinek zdravila?


V opisu hoje v Wikipediji lahko preberete, da je to glavna oblika lokomocije na kopnem in da jo razlikujemo od teka in plazenja.

A hoja je mnogo več, saj so noge tisti del našega telesa, ki nas nosi naprej skozi življenje. In življenje je lepo imeti na svoji strani, kajne?
Hoja je najbolj kompleksna koordinacijska sposobnost in potrebujemo skoraj leto dni, da jo osvojimo. Kaj kmalu pa postane, tako kot dihanje, eden izmed tistih »procesov«, ki jih jemljemo za samoumevne, in o njej ne razmišljamo prav dosti.
Čeprav je v večini moje delo povezano z gibanjem, ozaveščanjem ljudi, kako z gibanjem preprečiti ali odpraviti raznovrstne težave, nikakor ne morem mimo dejstva, da bomo za svoje telo lažje poskrbeli, če prevzamemo pozitivno miselno naravnanost do sebe, svojega telesa in življenja samega. To je tisto, čemur pravimo uravnotežiti telo, um in duha.
Literatura, ki opisuje miselne vzroke težav, navaja, da težave z nogami lahko pomenijo strah pred prihodnostjo, nezmožnost premikati se dalje. Kakšen bi bil naš korak, če bi bil od tega trenutka dalje bolj zavesten, radosten ter storjen z zaupanjem v pot in življenje?

POKAZATELJ POČUTJA
Hoja je za zdravje zelo pomembna ciklična gibalna aktivnost. Tudi kompleksna, kar vidimo že po tem, da se je otrok uči praktično celo prvo leto svojega življenja. Pri tem so njegovi prvi motivatorji in vzorniki starši, saj jih opazuje in jih pri tako pomembni aktivnosti želi posnemati do potankosti. Vsak izmed nas ima svoj lasten, avtentičen način hoje. Hoja je praktično naš podpis, saj iz nje lahko preberemo, kako se tisti trenutek počutimo, kakšen je naš odnos do sebe in življenja. Hoja skrbnemu opazovalcu pokaže, ali je telo izčrpano ali ne.
Če torej razumemo, da hoja pokaže naše trenutno stanje in počutje na vseh nivojih našega obstoja, lahko sprejmemo dejstvo, da lahko z zavestno hojo tehtnico prevesimo v pozitivno smer – ter s hojo obudimo naravne resurse v sebi, spodbudimo obnovitvene procese ter biomehanično pripomoremo k optimalnemu prenosu sil po vertikalni liniji svojega telesa.

ZA BOLJŠE POČUTJE
Kaj torej storiti, da bo imela hoja pravi učinek zdravila?
– Poskrbite za boljšo prekrvitev stopal.
Priporočam, da si v toplejših mesecih kakšen sprehod privoščite bosi. V hladnejših dneh najprej doma dobro ogrejte in zmasirajte prste ter celotno stopalo. Tako boste spodbudili prekrvitev in stopalo pripravili na obremenitev. Šele nato se obujte in pojdite na sprehod.
– Občutite prostor okoli sebe in rastite.
Ljudje smo usmerjeni v to, da prej opazimo okolico kot pa sebe. Če bi ta trenutek jaz stala pred vami in govorila besedilo, ki ga berete, bi prej opazili in ocenili, kako sem videti, kot pa denimo zaznali, kako sedite in koliko v resnici slišite moje sporočilo.
– Pri hoji osvobodite svoj um analiziranja in ocenjevanja, kaj je dobro in kaj ni.
Preprosto zakorakajte v gozd, se ustavite in občutite prostor, v katerem se nahajate, ter sebe v njem. Občutite, da ste del narave. Brez ocenjevanja. Nato se poskusite čim bolj vzravnati, se »dotakniti« najvišje krošnje. Tako boste svoje telo uporabili za upor proti sili gravitacije, bolj kakovostno uporabili mišice trupa ter bolj ekonomično razporedili sile na vse sklepe, ki sodelujejo v procesu hoje. In pogumno zakorakajte po poti.
– Povečajte svoj magnetizem.
Ob prvem stiku s tlemi se mu morajo po vertikalni liniji prilagoditi vsi sklepi. Zato je dobro, da se zavedamo, kako hodimo, v kakšni obutvi, po kakšni površini, kako dolgo … Obutev je sicer ena izmed tistih stvari, ki nas ločujejo od magnetizma z zemljo. To povezanost potrebujemo za vrsto procesov v telesu. Priporočam vam, da si občasno privoščite boso hojo. Z vsakim bosim korakom in umsko usmerjenostjo v ta korak boste občutili, kaj vse se s telesom med tako bogatim procesom sploh dogaja. To so namreč tiste informacije, ki jih sicer um zaradi preveč vsakodnevnih dražljajev težko »začuti« in poveže s telesom. Povedano drugače – naš um je podhranjen z informacijami iz telesa, veliko bolj pa je obremenjen z informacijami iz okolice. In tovrstna hoja je odličen način, da se s pomočjo telesne aktivnosti vrnete v TA trenutek in ga tudi občutite. Dajte si to priložnost.

ŠE DVA NASVETA

Hodite čim bolj vzravnani, da vas prevzame občutek, da je hoditi lahko in osvobajajoče. Zgornji del telesa se bo odzval z večjo odprtostjo in tudi zadihati vam bo lažje.

Možganski polovici komunicirata s telesom v diagonalni smeri. Leva polovica možganov z desno stranjo telesa in obratno. Zato je zavestna diagonalna kretnja rok in nog tako pomembna. 


BUJENJE NARAVNE INTELIGENCE
Pasiven, preveč sedeč in večinoma statičen način življenja je lahko nevarnejši od kajenja – ker upočasnjuje komunikacijo med možgani in telesom. Vez med umom in telesom je tako vse slabša in bolj izolirana. Izkoristite priložnost in doživite enega izmed najbolj naravnih, a za kvalitetno življenje ključnih procesov, na celovit in zavesten način. S pravilno hojo boste zbudili naravno inteligenco telesa in sčasoma občutili, kako močno zdravilo se skriva v njej. 

Podobna vsebina:

To je medij, ki nam omogoča življenje na tem planetu: voda